Pitch altijd en overal

Pitch altijd en overal je idee, zodat je hier met zoveel mogelijk mensen over kunt spreken. Ben je bang dat iemand anders er met je idee vandoor zal gaan, nu je er nog geen patent of andere vorm van bescherming op hebt aangevraagd?

Pitch je idee

We zijn gemiddeld genomen behoorlijk angstig om onze ideeën prijs te geven. Dit is echter een mooie methode om het concept verder te ontwikkelen. Wanneer we er met anderen over spreken hebben we de mogelijkheid om tot nieuwe inzichten te komen, na te gaan of we overal aan gedacht hebben en wellicht toevoegingen te doen. Zorg voor een goede elevator pitch, waarmee je je idee binnen een minuut aan een ander uit kunt leggen. Dit helpt je later bij het vinden van investeerders, maar maakt je ook steeds beter bewust van het idee dat je hebt en in hoeverre alle mogelijke obstakels weggenomen kunnen worden.

Een idee alleen kent weinig waarde

Het is bovendien lang niet zo eng om een idee te delen als het lijkt. Een idee alleen kent maar weinig waarde, het is de kennis en ervaring van de ondernemer die het tot een mogelijk succesvol project maakt. Met alleen een idee kan niemand geld verdienen, waardoor het prijsgeven daarvan niet zomaar tot problemen zal leiden. Bovendien is het maar de vraag of anderen net zo enthousiast zijn over het idee als jij. Jij beschikt immers over de bijzondere kwaliteiten om er daadwerkelijk wat mee te doen en het idee uit te werken tot een product of een dienst.

Schaven aan je idee

Pitch je idee altijd en overal, om er op die manier voor te zorgen dat je daar aan kunt blijven schaven. Laat anderen kritisch nadenken over je idee, zij kunnen je de tips geven die je helpen om weer een stap verder te komen. Juist door er samen over na te denken kom je weer op nieuwe ideeën en kun je de basis verder uitwerken. Bovendien neem je op die manier steeds meer voorsprong op anderen waarmee je het idee deelt, waardoor je minder kans loopt dat een ander er uiteindelijk mee vandoor zal gaan.

FacebookTwitterPinterestGoogle +Stumbleupon